Craic in Derry!
Hei kaverit! Oltiin Perjantaina Miian kanssa koululla hakemassa opiskelijakortit. Tän jälkeen me lähettiin muun vaihtariporukan kanssa kierrokselle kaupungin muureille. Derryn keskustassa on sellanen iso muuri joka kiertää ydinkeskustan ympäri. Meillä oli opas joka puhu ihan hirveesti kaupungin historiasta. Käveltiin muurilla ja voin kertoa, etten ymmärtänyt oppaan puheista juuri mitään muuta kun sen, että kapungilla on aika rankka ja mielenkiintoinen historia. Asuntolalla lueskelin sitten suomeks tätä historiaa wikipediasta.
Voin kertoa, että mun surkealla enkkutaidolla tää ei oo ihan helpoin maa ymmärtää ihmisiä. Näillä on oikeesti aika paha aksentti. Kokeiltiin yks ilta sitä, että kun yrittää puhua kieltä mahdollisimman nopasti ja epäselvästi, paikalliset ymmärtää sua paljon paremmin. Mitä enemmän sä artikuloit, niin ne ei enää tajua sua. No mutta, mulla on seuraavat 11 viikkoa vielä aikaa opetella tätä kieltä. Kun mä tuun takas, puhun teille täydellistä enkkua irkkuaksentilla ja kukaan ei ymmärrä mua enää! Seuraavaks kuvia muureilta.
Turistikierroksella käytiin myös kirkossa.
![]() |
| Moi musta tuli museossa munkki... |
Turistikierroksen jälkeen mentiin yhdessä meidän kahden opettajan kanssa hakemaan kolme Norjalaista tyttöä meidän asuntolalle. Ne tuli sieltä kans 3kk vaihtoon tänne ja ovat siis myös sairaanhoitajaopiskelijoita. Tosi kivaa oli saada kavereita tänne! Illalla me mentiin yhdessä syömään ja bubiin porukalla. Oli hauska ilta. Ja tosiaan Craic on näitten oma sana ja se tarkottaa hauskanpitoa..
No tänään me lähdettiin Miian kanssa kävelylle. Käveltiin varmaan 3tuntia jossakin tuolla maaseudun nummilla. Oli oikeesti todella upeat maisemat. Kadulla vastaantulevat ihmiset moikkas meitä ja saatto jutella lämpimikseen. Täälä ihmiset on kyllä niin huiomaavaisia ja ystävällisiä. On ihan ok jutella tuntemattomalle. Bussissakin ollessa tuntuu, että kaikki tuntis toisensa kun ne vaan juttelee toisilleen. Suomessa ihmiset ei halua edes istua bussissa kenenkään viereen. Tälläsiä kulttuurieroja, tässä kuvia kävelyltä!
| Taustalla näkyy meidän sairaala jonka asuntolassa me asutaan. Tonne sairaalaan mennään molemmat myös harjotteluun. |
- Sallamaari & Miia









Kommentit
Lähetä kommentti