It's gonna be legenDerry!
Perillä ollaan! Tultiin Derryyn sunnuntai-iltana klo 19.15
aikaan. Matka oli pitkä, mutta se meni hyvin. Oltiin la-su välinen yö Miian
kanssa mun vanhemmilla yötä ja äiti vei meidät juna-asemalle neljän maissa
aamuyöllä. Mentiin ensin junalla Helsinki-Vantaalle, sieltä lennettiin Lontoon
Gatwickin kentälle ja sieltä Belfastiin. Lontoossa meillä oli 4,5h aikaa
odotella lentoa, mutta aika meni siellä nopeasti. Belfastin kentällä odotettiin
noin tunti bussia johon olimme jo airporter sivulta ostettu liput ennakkoon.
Bussimatka kesti pari tuntia ja bussi toi meidät lähelle Altnagelvinin
sairaalaa. Pysäkillä meitä oli vastassa meidän ope, joka vei meidät
asuntolalle. Sen jälkeen käytiin vielä heittämässä pieni kaupunkikierros
autolla. Ope vei meidät myös kauppaan ostaan iltpalaa. Meidän asuntola siis sijaitsee
Altnagelvinin sairaalan alueella.
Tää eka viikko saatiin lupa olla turisteja. Maanantaina
vasta alkaa työt. On niin ihanaa, että saa hetken asettua aloilleen ja
totutella uuteen. Täälä me nyt sit ollaan seuraavat 3kk. Onneks kaupunki on
aivan ihana ja ihmiset tosi ystävällisiä. Ollaan shoppailtu paljon ja maanantaina me käytiin myös yksillä, mutta ei meinattu päästä bubista pois ollenkaan kun
paikalliset vaan halus tarjota juomia juomien perään. Ne sano ettei tänne
oikeen koskaan tuu turisteja muualta kun saksasta ja englannista.
Tää ensimäinen postaus tulee olemaan sekava. Kuvat on ihan väärässä järjestyksessä, kun tää ei nyt vaan oikeen luista tämä homma vielä. Oon koko viikon ajatellut tätä blogin aloittamista ja mitä kauemmin se venyy, sen vaikeammaksi se tulee!
Käytiin paikallisessa Starbucksissa ja saatiin molemmat uudet nimet siellä.
Täällä on paljon kaikenlaisia kirkkoja/katedraaleja ja muutenkin aika hienoja rakennuksia.
Tässä ylhäällä näätte kuvan paikallisesta salaatista. Tilattiin Salmon Salad ja saatiin leipää, munaa ja vähän salaattia ja pari sipsiä. Oli kyllä hyvää, mutta mun käsitys salaatista hieman poikkeaa tästä. :D
Tässäpä kuvassa taas näätte meidän hulppean yliopistorakennuksen. Paikallisetkin kutsuu sitä Tylypahkaksi ja se mullekkin ekana tuli mieleen.
Eräänä iltana käytiin iltakävelyllä ja täytyy sanoa, että nää kaupungin valot melkein salpas mun hengityksen.
Tässä kuvassa on myös katedraali keskustasta.
Tässä minä ensimäisenä koulupäivänä innokkaana uuden koulureppuni kanssa.
Ja kuten sanoin, kuvat tulee väärässä järjestyksessä. Tämä kuva on lentokoneesta! Oikeesti tällä hitaalla netillä mä onnistun vaan sotkemaan koko koneen jos nyt muutan kuvien järjestystä.
Eräässä kahvilassa tilasin medium kokoisen kahvin, mutta totesin sen jälkeen, että jatkossa kannattaa aina tilata pieni. Kahvit on ISOJA!
Käytiin korttikaupassa ja sielä oli joka juhlaan sopivia kortteja. Tää kortti sattui käveleen eteen juurikin oman kultamussukkani synttäripäivänä. Harmi etten kerennyt lähettämään korttia, mutta ehkä kuvaviesti riitti.
Seuraavaksi lisää kuvia kaupungista.
Seuraavissa postauksissa tuun kertomaan enemmän, että mitä oikeen tulin tänne tekemään ja kuinka elämä täälä lähtee rullaamaan. Toistaseks on ollut mukavaa, mutta ensi viikolla vasta aletaan tosi toimiin. Huomenna saadaan tänne kavereiks kolme Norjalaista tyttöä!
- Sallamaari & Matkakaveri Miia!
















Kiva lukea ja nähdä teidän kokemuksia ja tuntemuksia matkaltanne.
VastaaPoistaT. Sarppa
Jee kivaa että oot mukana! Itsekin voin sitten joskus kiikkustuolissa lukea muistoja tältä matkalta :)
Poista