Belfast, The Dark Hedges, Biitsiä ja ❤

Viime Torstaina oli päivä, jota olin odottanut paljon. Matkustin aamulla bussilla Derrystä Belfastin lentokentälle Jonatania vastaan. Mua jännitti ihan hirveesti nähdä Jonatan tälläin puolentoista kuukauden jälkeen. Haettiin ekana kentältä vuokra-auto ja lähdettiin ajamaan kohti hotellia. Jonatan ei ollut ennen ajanut autolla vasenta puolta, mutta hoiti homman kyllä erittäin hyvin! Heti ekana ajettiinkin Belfastin keskustan läpi.

Yövyttiin yksi yö Belfastissa Malone Lodge nimisessä hotellissa. Hotelli oli tosi hieno ja suht eellisen edullinenkin. Hotellin hintaan sisältyi aamupala ja tilasin siellä itelleni pannaria. Tarjoilija kysyi,  haluanko vaikka pekonia pannareiden kanssa, vastasin vaan että joo. Mielenkiintoista.

Hotellin respa sijaitsi kadun toisella puolella ja meidän huone toisella. Hotellissa oli iso poreamme jossa ei kyllä poreet toiminut. Vessassa oli myös suihku erikseen.

Hotellimme sijaitsi tällä kadulla.



Käytiin tekemässä pieni kävely Belfastin keskustassa ja kaupunki oli.... kaunis. 



Perjantaiaamuna lähdettiin Belfastista ajelemaan Coastal Routea pitkin ensin Ballymoneyhyn ja siitä Derryyn. Otettiin Ballymoneystä Miia kyytiin, käytiin katsomassa The Dark Hedges ja muutama ranta.






Coastan Route oli kyllä nätti tie. Se on sellainen maisemareitti joka kulkee lähes kokoaika merenrantaa pitkin. Matkalla oli paljon hienoja rantoja ja söpöjä pikkukyliä. Tuntui välillä kun olisi etelässä ollut kun joidenkin talojen pihoissa kasvoi palmujakin.






Dark Hedgesin jälkee pysähdyttiin katsomaan aaltoja Whitepark Baylle.







Illalla saavutiin City Hotel Derryyn ja ylempänä näkyy maisemat hotellin ikkunasta. Hotelli oli kalliimpi kun Belfastin hotelli, mutta taso oli huonompi. City Hotel oli iltasin kovin meluisa ja huone ei ollut läheskään yhtä hieno. Onneks seura oli kuitenkin loistavaa, eikä hotelli huonokaan ollut! Sijainti on aivan Derryn keskustassa.

- Sallamaari

Kommentit

Suositut tekstit