Miia halus otsikoida seuraavan tekstin näin! Pikku Potteri ja Jätti Potteri on nyt meiän reissunimet.
Meidän työharjoittelu kotihoidossa loppui Perjantaina, joten oli tosi kiva lähtee reissuun. Mentiin viikonlopuks Dubliniin moikkaan mun äitiä, serkkua ja veljee! Ne tuli suomesta mua tänne asti moikkaan. Ensin meidän piti Miian kanssa mennä Derrystä Dubliniin ja tää matka kesti bussilla 4h ja makso opiskelijalta reilu pari kymppiä.
 |
| Aamupalalla hotellissa tilasin "Full Irish Breakfast". Ei ollut mun juttu tää heti aamusta. Seuraavana aamuna tilasin tuttua ja turvallista puuroa! |
 |
| Keskellä katua oli pesukone. |
 |
| ...ja karkkikaupassa myytiiin Jali ja suklaatehdassuklaata. |
 |
| Yöllä kadut ja bubit oli täynnä ihmisiä ja oli paljon katusoittajia. |
 |
| Join ensimmäisen Irish Coffeen. |
 |
| Nähtiin poliisiheppoja. |
 |
| Käytiin vahamuseossa. |
 |
| Yöllä joki oli kaunis. Kauniimpi kun päivällä. |
 |
| Vaikka Dublin oli kiva, niin Derry on silti kivempi! |
 |
| Derry yöllä. |
Tosiaan Perjantaina lopetettiin työt kotisairaanhoidossa. Kotisairaanhoito oli tosi hauskaa ja mielenkiintoista. Mulla ja Miialla molemmilla oli ihan huiput ohjaajat. Aluks mun oli tosi vaikee ymmärtää mun ohjaajani Derry aksenttia, mutta kolmessa viikossa opin hyvin ymmärtämään häntä ja hän minua. Kotihoidossa hoidettiin ohjaajani kanssa paljon haavoja ja käytiin täyttämässä potilailla olevia lääkeinfuusipumppuja.
Maanantaina sitten kohti uusia haasteita... kohti Altnagelvinin sairaalaa ja kirurgista osastoa. Ensimmäinen päivä sairaalassa oli suoraan sanottuna kamala. Olin Dublini viikonlopusta niin väsynyt ja työpäivä oli rankka. Pillahdin illalla asuntolalla itkuun kun puhuin poikaystäväni kanssa puhelimessa. Meninkin jo kello 21 nukkumaan. Eka päivä Altnagelvinissä oli niin kiireinen, ettei kukaan ehtinyt perehdyttämään mua. Yritin vain juosta muiden perässä ja olla avuksi. Heti ne laittoivatkin mun yksin tekemään pesuja potilaitten kanssa. Onnneks seuraavat kaksi päivää meni mukavammin kun opin jo osastoakin tuntemaan. Sairaalassa teen 12tunnin työpäiviä kolme viikossa, eli nyt mulla alkoi tänään viikon vapaat. Kielitaitokin ehkä alkaa pikkuhiljaa kehittyä kun 12 tuntia päivässä yrittää pärjätä sairaalassa hoitajien ja potilaitten kanssa. Haluaisin vain oppia ja nähdä enemmän, mutta tällä hetkellä olen tehnyt vain perushoitoa. Ehkä vielä myöhemmin nään lisää!
- Sallamaari
Kommentit
Lähetä kommentti