Nurses Home Accommodation

Asutaan Miian kanssa viereisissä huoneissa Altnagelvinin sairaalan asuntolassa. Tää asuntola on vanha rakennus ja sijaitsee sairaalan alueella. Vuokra tässä on 161 puntaa eli noin 222euroa kuukaudessa. Vuokraan sisältyy oma huone, netti, yhteinen keittiö, televisiohuone, pyykkihuone, vessat ja suihkut. 

Tässä kuva mun huoneesta ovelta otettuna. Onneks on isot ikkunat niin saa huoneeseen valoa.

Tässä kuva toisesta suuunnasta otettuna. Sängyn päädyn takana on lavuaari. Vasemmalla puolella ovea on komero.


Tässä kuva yhteisestä keittiöstä. Sielä on parhaillaan mun lihapullat uunissa ja perunat sekä kasvikset kiehumassa. 


Huippua on, että voi välilä tehdä itse ruokaa. Huonoja puolia keittiössä on ne, että jääkaapista on kadonnut meidän ketsuppi.. Kaapista on kadonnut meidän iso muropaketti, paistinpannu, yksi muovinen säilytysrasia, yksi muki... Täällä siis täytyy olla omat lähes kaikki ruokailuvälineet. Jotakin paistinpannuja ja kattiloita on yhteisiä, mutta ne on niin pohjaanpalaneita ettei niitä uskalla käyttää. Me saatiin onneks meidän opettajilta tarvittavia välineitä Täälä ei ihmiset aina osaa siivotakkaan jälkiään. Yks päivä jääkaappiin oli valunut jonkun kastikkeet takaseinääpitkin. Ei me voitu laittaa omia ruokia sinne joten siivottiin jonkun sotkut sieltä. Muuten jokanen vastaa oman huoneen siisteydestä ja yhteiset tilat siivoaa siivooja. Vois mun mielestä silti ihmiset vähän itsekkin siivota omia jälkiään. 


Ylemmässä kuvassa näkyy maisemat mun ikkunasta. Onneks ei oo jonkun muun ikkuna heti siinä. Tää asuntola on oikeesti kyllä ihan hyvä ainakin hintaansa nähden. Välillä vaan hermostuttaa kun tavaroita katoo ja ihmiset ei osaa siivota. Nyt ollaan kirjotettu kaikkiin meidän juttuihimme nimet ja tuotu kaikki omaan huoneeseen mitä  voi lämpösessä säilyttää. Toivotaan että enää ei tavaraa lähde kävelemään.

Tästä sairaalalta on kävellen kolme kilometriä keskustaan. Tässä on myös bussipysäkki tosi lähellä jos ei jaksa kävellä. Tänne on myös tosi helppo aina tulla, jokanen taksikuskikin tietää missä on Altnagelvinin sairaala ja tää on niin iso sairaala, että tän yleensä näkeekin jo kaukaa ja jokapuolella on opasteet sairaalalle. Niin ja hei taksit on täällä halpoja. Aina jos kaupungin sisällä kulkee niin taksi on alle viisi puntaa.

- Sallamaari :)

Kommentit

Suositut tekstit